اکستنشن مو

اکستنشن مو

اکستنشن مو

اکستنشن مو

مزایای اکستنشن لیزری مو

اکستنشن لیزری

عوامل مختلفی باعث می‌شود تا بخشی از زیبایی طبیعی موهای خود را از دست دهیم. جذب نشدن ویتامین کافی و شرایط آب و هوایی، اختلالات هورمونی، استرس و فشارهای عصبی مهم‌ترین دلایل ریزش مو و نازک شدن آن است. با تحقیق در رابطه با مزایای اکستنشن لیزری مو، استقبال از این روش زیاد شده و نیاز مشتری را هم به خوبی جواب داده است. این یک روش خوب برای کم پشتی موهای بانوان است.

بانوان در گذشته با دیدن ریزش مو سریع اقدام به کوتاه کردن موهای خود می‌کردند. اما پس از مدتی دوباره شاهد ریزش مو می‌شدند. بنابراین لازم بود یک راه اساسی‌تر معرفی شود. اما انتخاب روش‌های امروزی هم نیازمند کسب اطلاعات است و از خود می‌پرسیم با پرداخت پول و هزینه آیا  نتیجه کار مناسب است یا خیر؟

اگر برای انجام اکستنشن نگرانی دارید در این مقاله سعی می‌کنیم شما را با این روش آشنا کنیم. چسب کراتین آسیبی به موهای شما نمی‌زند زیرا از جنس خود موها هستند. همچنین عمل اکستنشن به قدری ظریف و هنرمندانه انجام می‌شود که برای آرایش موهایتان نگرانی باقی نمی‌گذارد. برای مثال انواع مدل‌های مو مانند دم اسبی، انواع بافت و … با انجام این کار برای شما محدودیت ایجاد نمی‌کند. وزن موهایی که به موهای طبیعی خودتان نصب می‌شود آن قدر زیاد نیست که باعث شود موهای شما کشیده یا کنده شود.

برای انجام خدمات زیبایی پوست و مو به دلیل حساسیت و نیازمند دقت بالا باید به دنبال مرکزی بگردید که هم آرایشگران با تجربه داشته باشد و هم از وسایل و مواد مرغوب استفاده کنند. سالن ندا طاهری با سال‌ها تجربه موفق امکان ارائه خدمات به بهترین نحو را دارند.

آشنایی با روش اکستنشن لیزری مو

اکستنشن لیزری که به آن اکستنشن گرم هم می‌گویند روش مناسبی برای دستیابی شما به آرزوی داشتن موهای پرپشت و بلند است. این کار با کمک دستگاه لیزر انجام می‌شود و یکی از ماندگارترین روش‌هاست. برای انجام این کار، موها دسته دسته (البته کوچک) جدا می‌شود و سپس شانه زده می‌شود تا برای اکستنشن آماده و مرتب باشد. مقداری چسب به دستگاه زده می‌شود سپس مو در قسمت مورد نظر نصب می‌شود. این چسب در زمان کمی خشک می‌شود، خود این مسئله یکی از مزایای اکستنشن لیزری مو است. با ادامه دادن همین روال کار تمام می‌شود و در نهایت موهای زیبای خود را با حجم قابل قبول مشاهده خواهید کرد. همچنین از این روش برای موهای جلوی سر به دلیل داشتن ظرافت می‌توان استفاده کرد.

اگر پس از مدتی با بلند شدن مو، نیاز داشتید که اکستنشن‌ها را از موهای خود جدا کنید، مرحله سختی پیش رو ندارید. برای جدا کردن اکستنشن، دور موها را طلق می‌پیچند و یک ریموور مخصوص که حلال کراتین است را قسمت چسب موها می‌زنند، سپس به کمک انبر مو و شانه قسمت چسبیده شده را جدا می‌کنند.

برای شستشو و نظافت موها بعد از اکستنشن، موها را در حمام چنگ نزنید اما به آرامی کف سر و ساقه مو را دست بکشید و ماساژ دهید. سپس توسط شانه دندانه درشت از قسمت پایینی مو شروع به شانه زدن کنید.

تفاوت و مزایای اکستنشن لیزری با اکستنشن معمولی

در اکستنشن لیزری پای کراتین وسط است. چرا که برای چسباندن موها از کراتین و حرارت کمک می‌گیرند. در  اکستنشن لیزری  با دستگاه این کار را انجام می‌دهند.

دستگاه‌های اکستنشن لیزری این امکان را به شما می‌دهند که درجه حرارت دستگاه را کنترل کنید و تغییر دهید. اما در دستگاه‌های قدیمی چنین امکانی وجود نداشت. بنابراین شما با توجه به جنس موهای مشتری دمای دستگاه را تنظیم می‌کنید تا آسیبی به جنس موها نرسد و بهترین نتیجه را شاهد باشید.

شاید فکر کنید با اکستنشن مو ، محل اتصال موها مشخص می‌شود. اما در اکستنشن لیزری این اتفاق نمی‌افتد. چسب به صورت ظریف در قسمت بالای مو نصب می‌شود و همچنین رنگ موهای شما هم در نظر گرفته می‌شود. برای مثال اگر موهای شما مشکی باشد، یک رنگ مشکی بر روی چسب زده می‌شود.

مراقبت‌های بعد از اکستنشن کردن مو

اکستنشن کردن مو

امروزه با تغییرات آب و هوایی و توجه نداشتن به تغذیه و ورزش، ویتامین‌های ضروری بدن به اندازه کافی جذب نمی‌شود. این مسئله باعث می‌شود نازک شدن موها، کم پشت شدن و ریزش مو می‌شود.

با پیشرفت صنعت آرایشی و بهداشتی راه‌حل‌های مناسبی به مردم ارائه شده تا با مواجه شدن این مشکل، اعتماد به نفس خود را از دست ندهند و روشی بی خطر را انتخاب کنند.

اکستنشن کردن مو یکی از راه‌های مطمئن داشتن موهای زیباست. داشتن موهای بلند و پرپشت دیگر آرزو نیست. با دیدن عکس‌های مدلینگ حسرت داشتن موهای آن‌ها را نخورید؛  اکستنشن مو  به کمک شما می‌آید. با این روش فاصله‌ای تا گیسو کمند شدن ندارید.

اکستنشن کردن مو مانند موهای طبیعی شما در لابه‌لای موهایتان قرار می‌گیرد. حال این نحوه قرارگیری ممکن است با چسب‌های کراتینی انجام شود یا یا با روش دوخت به موهای شما متصل شود.

توجه داشته باشید که محل اتصال اکستنشن کردن مو به قسمت ابتدایی مو و نزدیک به ریشه مو است. به همین دلیل پرپشت نشان دادن آن از قسمت بالای سر مشخص است.

در بعضی از آرایشگاه‌ها  اکستنشن لیزری  مو انجام می‌شود. فرق این روش با روش معمولی در این است که اکستنشن کردن مو توسط لیزر انجام می‌شود. بخش کوچکی از مو جدا می‌شود. روی مو چسب زده می‌شود و توسط دستگاه به موی شما میچسبد. اگر موی شما مشکی باشد در انتها برای تمیزی کار، یک چسب مشکی بر روی قسمت اتصال موهای اکستنشن زده می‌شود.

این کار باید توسط آرایشگر متبحر انجام شود تا به موهای شما آسیبی وارد نشود. رنگ موی شما را تشخیص دهد و با توجه به رنگ موی شما، موهایی را برای اکستنشن انتخاب کند که تفاوت زیادی با رنگ موی خودتان نداشته باشد.البته گاهی از این روش برای تنوع رنگی لابه‌لای مو هم استفاده می‌کنند. مانند مش مو که رنگ متفاوتی با زمینه مو دارند می‌توانید اکستنشن کردن مو را کمی متفاوت‌تر از رنگ موهای خودتان انتخاب کنید. همچنین آرایشگری که انتخاب کردید باید راهنمایی‌های لازم بعد از اکستنشن را در اختیارتان بگذارد.

بعد از اکستنشن کردن مو چه کارهایی را انجام دهیم؟

بعد از اکستنشن کردن مو تا دو الی سه روز از شستن موهای خود پرهیز کنید.

بعد از گذشت سه روز زمانی که برای شستشو به حمام می‌روید، موها را چنگ نزنید، چرا که باعث گره خوردن مو می‌شوید و برای شانه کردن آن دچار دردسر می‌شوید.

پس از شستشو به موها اجازه خشک شدن بدهید، شانه کردن موهای خیس برای موهای بدون اکستنشن هم توصیه نمی‌شود، این کار باعث آسیب به ساقه مو می‌شود.

برای خشک کردن مو، از حرارت ملایم سشوار کمک بگیرید. موها را دسته دسته جدا کنید و به آرامی رطوبت آن را به کمک سشوار بگیرید. البته قبل از سشوار بهتر است از اسپری‌های محافظت مو در برابر دما استفاده کنید.

پس از اینکه موها را خشک کردید حالا امکان این را دارید که به کمک اتوی مو یا حالت‌دهنده‌ها به زیبایی موهای خود بپردازید. هرچند توصیه می‌شود تا حد امکان این کار را انجام ندهید.

قبل از خواب موهایتان را به آرامی ببافید یا به کمک چند کش نرم ببندید تا در هنگام خواب زیر بدنتان نماند و کشیده نشود.

مراقبت روزانه از اکستنشن کردن مو

از اسمش نترسید؛ مراقبت روزانه از موهای اکستنشن شده کار سختی نیست و زمان زیادی از شما نمی‌برد. با اضافه شدن تارهای مو، توجه و نگهداری آن کمی بیشتر می‌شود. تنها کاری که باید بکنید این است که روزی دو الی سه بار با یک شانه که دندانه‌های آن با فاصله است، موهایتان را به آرامی شانه کنید. با این کار موهایی مرتب خواهید داشت و از گره خوردن آن جلوگیری خواهید کرد. برای شانه کردن شیوه قبلی خود را فراموش کنید. حتما تا پیش از این موهایتان را از قسمت ریشه با سمت پایین شانه می‌کردید، اما بهترین نوع شانه کردن روش دیگری‌ست که برایتان می‌گویم. ابتدا قسمت پایینی موهایتان را شانه کنید و سپس یک قسمت بالاتر از ساقه مو را شانه کنید. به همین ترتیب پیش روید و کل موهایتان را بدون گره کنید.

کراتین کردن مو برای چه موهایی لازم است؟

کراتین کردن مو

کراتین کردن مو شما را به آرزوی داشتن موهای صاف و درخشان می‌رساند.

شاید لازم باشد چند ساعت را در آرایشگاه بگذرانید. این کار باید بسیار حساس و با دقت توسط آرایشگر خبره انجام شود. چرا که مواد  کراتین مو  تنها باید به ساقه مو زده شود و به کف سر برخورد نداشته باشد. برای این کار آرایشگر موهای شما را با اندازه‌های بسیار کم جدا و شانه می‌کند سپس از مواد کراتینه به کمک فرچه مخصوص روی موهای شما می‌زند.  پس از پایان کار متوجه ارزش وقت و هزینه‌ای که کرده‌اید می‌شوید. موهایی یک دست و شاداب داشتن حس خوبی به شما می‌دهد.

برای دو گروه از افراد کراتینه کردن مو پیشنهاد می‌شود. افرادی که از موهای فرفری و دردسرهای نگهداری آن خسته شده‌اند، و افرادی که با تکرار رنگ مو، دچار سوختگی و شکستگی در ساقه موهای‌شان شده‌اند. در ادامه برای این دو گروه راه چاره را بیشتر توضیح می‌دهیم.

کراتین کردن مو برای موهای رنگ شده

استفاده مکرر از رنگ مو صدمات جدی به موهای شما می‌زند. به خصوص که بعد از رنگ کردن در مراقبت از موهای خود سهل‌انگاری کنید. به همین دلیل گاهی با رنگ کردن مو متوجه سوختن موهایتان می‌شوید. اما این یک اصطلاح است. اما چه اتفاقی می‌افتد که می‌گویند موهایتان سوخته است؟ با رنگ کردن متوالی، در جنس ساقه مو تغییراتی شکل می‌گیرد و کیفیت قبلی خود را از دست می‌دهد.

اما با کراتین بر روی موهای رنگ شده، جان تازه‌ای به موهایتان می‌دهید. پروتئین موجود در مواد کراتینه، فرصت دیگری به شادابی موهای شما می‌دهد. پس از انجام کراتین کردن مو ، محدودیتی برای رنگ کردن مو نخواهید داشت. حتی رنگ زیباتری روی موهایتان شاهد می‌شوید. چرا که در زیر لایه رنگ یک لایه کراتین بر روی موهای شما وجود دارد. برای انجام این کار به پیش آرایشگر با تجربه بروید، چون نحوه کراتینه کردن مو در موهای رنگ شده و تعداد دفعات اتوکشی و درجه حرارت اتو و سشوار متفاوت است. پس از کراتینه کردن مو، نیاز است مراقبت های بعد از کراتینه مو را بدانید تا مدتی بیشتری اثرات این کار را بر روی موهای‌تان داشته باشید.

موهای فر با کراتین کردن مو صاف و درخشان می‎شوند

حتما شما هم با افرادی که موهای فر دارند برخورد داشته‌اید که طرفدار موهای صاف هستند و همیشه از کسانی که موهای لخت دارند تعریف می‌کنند. البته برعکس این موضوع هم هم دیده‌ایم، کسانی که موهای صاف دارند خواهان موهای فر هستند و برای مراسم سریع به سمت بابلیس و دستگاه‌های حالت‌دهنده موهای خود می‌روند.

اما کراتین کردن مو برای کسانی که موی فر دارند یک راه‌حل برای داشتن موهای صاف و لخت است که از زیبایی موهای خود احساس رضایت داشته باشند. کراتین روی ساختمان ساقه مو جذب می‌شود و خشکی و شکنندگی مو را از بین می‌برد.

بعد از کراتینه کردن موهای فرفری‌تان دیگر دردسر شانه کردن و گره خوردن و کنده شدن موها را ندارید. با هر بار دوش گرفتن نگران صاف کردن و خشک کردن آن نمی‌شوید. به طوری که تنها با چند دقیقه سشوار با حرارت ملایم موهایی نرم، صاف و درخشان خواهید داشت. البته توصیه می‌شود از شامپو و ماسک مخصوص کراتینه مو استفاده کنید. این شامپوها بسیار ملایم هستند و آسیبی به موهای کراتینه شده شما نمی‌زنند. ماسک مو یک لایه محافظت کننده بر روی موهای شما قرار می‌دهد. البته توصیه من به شما این است که تا حد ممکن در طول هفته کمتر دوش بگیرید یا حداقل موهای خود را در مواقع لزوم شستشو دهید. همچنین برای به حداقل رساندن آسیب سشوار به موهای شما، اسپری‌هایی تحت عنوان اسپری دوفاز تولید شده‌اند که معمولا بوی خوبی هم روی موهای شما ایجاد می‌کنند.

کراتینه موها و همه ابهامات شما

کراتینه موها

کراتینه موها یکی از روش‌های احیای ساقه موهای شماست. دقت کنید ساقه موهای شما. این حساسیت وجود دارد که مواد کراتینه برای ریشه موها مناسب نیستند. شاید تا الان از چند آرایشگاه مزیت‌های کراتینه موها را پرسیده‌اید، اما وجود شک و سوال‌های زیاد برای این روش این جسارت را به شما نداده که برای یک بار هم که شده آن را امتحان کنید. مبهم بودن هر موضوعی ما را به احتیاط کردن درباره آن دعوت می‌کند. اما اگر برای انجام کاری راجع به آن تحقیق کنیم و اطلاعات مفید به دست آوریم به انجام دادن آن و گرفتن نتیجه مطلوب ایمان می‌آوریم.

طی سالیان گذشته روش‌های زیادی برای تقویت موها معرفی شده‌اند. خیلی از آن‌ها برای تعداد کثیری جواب مثبت داشته و برخی دیگر چندان مورد توجه قرار نگرفته است. کراتینه موها از آن دسته روش‌هاست که حاشیه‌های زیادی برای خود داشته.

اما دو موضوع برای انجام کارهای زیبایی مهم است. یکی انتخاب آرایشگر خبره، و دیگری اطمینان از مواد استفاده شده برای مصارف زیبایی. اگر برای کارهای زیبایی خود به پیش آرایشگر با تجربه بروید مسلما این شخص از مواد و وسایل مرغوب استفاده می‌کند. اما برای این که خیالتان از این بابت راحت شود می‌توانید نوع مواد مصرفی را از آرایشگر خود بپرسید. به هرحال قرار است این مواد بر روی پوست یا موی شما استفاده شود پس حق دارید بدانید چه برندی روی پوست و موی شما کار می‌شود. البته دیده شده بعضی آرایشگران به دلیل پیدا نکردن رقیب از دادن اطلاعات به مشتری خودداری می‌کنند.

 

آیا کراتینه موها باعث ریزش مو می‌شود؟

 

کراتینه کردن مو کار آسانی نیست. ممکن است چند ساعت را در آرایشگاه بمانید. در انتخاب آرایشگاه و آرایشگر خود حساس باشید. پوست و مو دو عضو ارزشمند بدن ماست که اگر به آن توجه کافی نداشته باشیم زیبایی خود را به راحتی از دست می‌دهیم. اگر کراتینه با دقت و حساسیت انجام شود، باعث ریزش مو نمی‌شود. کراتین در واقع پروتئینی است که برای ساقه مو توصیه می‌شود و نباید تماسی با ریشه مو و پوست کف سر داشته باشد. پس چنین موادی که موجب احیای مو می‌شود نباید آسیبی به ریشه مو بزند و باعث ریزش مو شوند. این حساسیت را آرایشگران خبره می‌دانند و آن را رعایت می‌کنند.

در برخی مواقع کراتین باعث ریزش مو می‌شود اما دلیل واضحی دارد. ممکن است ساقه مو از قبل آسیب دیده باشد. در  کراتین مو  به دلیل اتوکشی زیاد ممکن است آسیب بیشتری هم به ساقه مو وارد شود. ساختمان مو باید تحمل درجه حرارت بالای اتو را داشته باشد. این آسیب دیدگی به دلایل مختلف اتفاق می‌افتد. بیماری تیروئید، کمبود آهن در بانوان، استفاده از شامپوهای نامرغوب، تغذیه نامناسب و … از عوامل آسیب دیدگی ساقه مو است. بنابراین قبل از انجام کراتین لازم است مدتی به موهای خود رسیدگی کنید تا در مرحله کراتینه موها آسیب بیشتری نبیند.

 

کراتینه موها برای چه کسانی مناسب است؟

 

اگر از آن دسته افرادی هستید که بر اثر رنگ کردن مداوم، موهایتان شکننده و به اصطلاح وز شده است کراتینه موها یک راه مفید برای داشتن موهایی سالم و درخشان است. استفاده زیاد از رنگ‌های شیمیایی می‌تواند ساختار موها را تغییر دهد. ساقه موها را ضعیف و نازک کند.

کراتینه موها برای افرادی که موهای فر دارند و عاشق موهای لخت و صاف هستند توصیه می‌شود. این که هر بار برای هر مهمانی اتوی مو را با درجه حرارت بالا روی موهایتان بکشید نتیجه خوبی نخواهد داشت و مطمئنا پس از مدتی عوارض آن را به وضوح خواهید دید. اما کراتینه یک بار برای چند وقت این کار را برای شما انجام می‌دهد. به طوری که بعد از حمام کردن، غصه صاف کردن موهای خود را ندارید و خیلی راحت با کمک سشوار ملایم شاهد درخشش موهای صافتان می‌شوید.