اکستنشن مو

اکستنشن مو

اکستنشن مو

اکستنشن مو

شامپو مخصوص موهای اکستنشن شده

شامپو مخصوص موهای اکستنشن شده

 اگر رویای داشتن موهای راپونزل، شخصیت مشهور افسانه آلمانی را دارید اکستنشن مو رویای شما را به حقیقت تبدیل می‌کند. گرچه انجام اکستنشن کاری آسان و در دسترس است اما شستشو و نگهداری از آن به دقت زیادی نیاز دارد. اگر می‌خواهید موهای اکستنشن‌‌ شده شما تا مدت‌ها جلوه زیبایی داشته باشد و کمترین صدمه را ببیند حتما باید از شامپو مخصوص موهای اکستنشن شده استفاده کنید.

نکات کلی درباره شستشوی موهای اکستنشن شده

برای کاهش ریزش مو باید آنها را تمیز نگه داشت. به ویژه اگر اهل فعالیت بدنی سنگین و ورزش هستید چربی و عرق باعث شل شدن چسب اکستنشن می‌شود. قبل از شستشوی موهای اکستنشن شده ابتدا موها را به آرامی شانه کنید تا گره‌های آن باز شود. سپس موها را با فشار ملایم آب خیس کنید، پس از آن با استفاده از یک شامپوی مناسب موها را از بالا به پایین بشویید.

شامپوهای معمولی حاوی مواد سیلیکونی هستند که به چسب اکستنشن آسیب زده و باعث می‌شوند از روی سر جدا ‌شوند. به خاطر داشته باشید موها را هرگز چنگ نزنید زیرا علاوه بر گره‌خوردگی باعث جدا شدن اکستنشن مو می‌شود. بهتر است موها را از فرق سر باز کنید و هر طرف را به آرامی بشویید تا فشار زیادی به موهای اکستنشن وارد نشود.

استفاده از نرم‌کننده‌های مخصوص برای ساقه مو باعث می‌شود موها به راحتی شانه شوند، فقط دقت کنید نرم‌کننده با محل اتصال اکستنشن برخورد نکند زیرا باعث جدا شدن آن خواهد شد.

بهترین شامپو مخصوص موهای اکستنشن شده کدام است؟

اکستنشن مو یک سرمایه‌گذاری است؛ این جمله به این معنی است که موهای اکستنشن شده باید به عنوان یکی از باارزش‌ترین دارایی‌های شما مراقبت شوند. با رساندن رطوبت و مواد مغذی به موهای خود از سلامت موهای طبیعی خود اطمینان حاصل کنید. با استفاده از ماسک موی مناسب رطوبت مورد نیاز موهای خود را ضمن مراقبت از گیره‌های اکستنشن که به موهایتان متصل شده، تامین کنید.

وقتی نوبت شستن موهای اکستنشن شده می‌رسد، با آنها طوری رفتار کنید که انگار موهای طبیعی شما هستند. شما می‌توانید به طور معمول موهای اکستنشن شده را بشویید اما درست مانند آنچه درباره موهای طبیعی صادق است، شستن بیش از حد باعث آسیب رسیدن به موهای اکستنشن شده می‌شود. در واقع شستن زیاد خشکی و شکنندگی موها را در پی خواهد داشت. همچنین استفاده بیش از حد از وسایل گرمایشی آرایش مو نظیر سشوار، اتوی مو و… نیز همین آسیب‌ها را به موها می‌رساند.

بنابراین شاید بهتر باشد شستشوی موهای خود را از حالت روزانه به هفته‌ای یک یا دو بار تغییر دهید. ممکن است اوایل این تغییر کمی اذیت شوید اما موهایتان به این روش عادت می‌کند.

شامپوهای مختلفی برای موهای اکستنشن شده در بازار وجود دارد. ممکن است شامپویی را دوست داشته باشید که نتیجه خوبی برای موهای شما نداشته باشد.

در انتخاب شامپوی موهای اکستنشن شده باید مواظب چند ویژگی باشید:

اولین مورد سولفات‌ها هستند. سولفات‌ها در اکثر محصولات مرتبط با مو وجود دارند و در واقع بدترین دشمن موهای شما هستند. سولفات‌ها چربی طبیعی موها را از بین می‌برند و باعث خشکی و شکنندگی آنها می‌شوند. بنابراین هنگام جست‌وجوی شامپو به سراغ آنهایی بروید که فاقد سولفات هستند. قطعا موهایتان از شما تشکر خواهند کرد!

مورد بعد کیفیت است. اگر می‌خواهید جلوه موهای اکستنشن شده شما از بین نرود، شامپویی با برند معتبر انتخاب کنید که مواد تشکیل‌دهنده آن باکیفیت باشد.

شامپوی حاوی روغن آرگان یکی از بهترین انتخاب‌ها برای موهای اکستنشن شده محسوب می‌شود. بسیاری از ستارگان مشهور در سراسر دنیا از این شامپوها استفاده می‌کنند. شامپوی حاوی روغن آرگان علاوه بر تمیز کردن موها به آنها نرمی و درخشش می‌بخشد.

بسیاری از افرادی که دارای اکستنشن مو هستند از شامپوهای حاوی شیر نارگیل و روغن نارگیل ابراز رضایت داشته‌اند. این شامپوها علاوه بر تغذیه ساقه مو به تقویت ریشه‌ها کمک می‌کنند. همچنین با بازگرداندن خاصیت ارتجاعی به مو احتمال شکنندگی موها را کاهش می‌دهند. شامپوهای حاوی روغن نارگیل رایحه بسیار مطبوعی دارند که پس از شستشوی موها تا مدتی حس می‌شود.

شامپوهای ارگانیک موجود در بازار نیز حاوی مواد طبیعی مانند روغن آرگان، روغن آووکادو و روغن شی باتر هستند و رطوبت مورد نیاز مو و پوست سر را تامین می‌کنند.

آشنایی با مدل های اکستنشن مو

مدل های اکستنشن مو

داشتن موهای کوتاه و کم‌پشت دیگر نگرانی ایجاد نمی‌کند زیرا با استفاده از اکستنشن مو که روشی بسیار فراگیر و در دسترس است می‌توان موهایی بلند و پرپشت داشت. افراد ممکن است به دلایل متعددی از جمله وراثت، تغذیه نامناسب، استرس و … دچار ریزش و کم‌پشتی موها شوند. هر فردی می‌تواند با توجه به میزان بودجه و مشخصات موی سر خود از اکستنشن استفاده کند. در این مقاله با مدل های اکستنشن آشنا می‌شویم.

بسیاری از خانم‌ها برای بلندتر کردن، پرپشت کردن یا استفاده از هایلایت یا مش در میان موهای خود از اکستنشن و به‌ویژه بهترین روش آن یعنی اکستنشن لیزری استقبال می‌کنند.

هر چقدر مو بلندتر باشد، نصب اکستنشن را‌حت‌تر است اما موهای بسیار کوتاه را هم می‌توان اکستنشن کرد. بهتر است به موهای خیلی کوتاه بیش از ۴۰ سانت مو اضافه نشود، زیرا فشار ناشی از وزن آن باعث ریزش موی طبیعی افراد می‌شود.

اکستنشن با استفاده از موی طبیعی یا موی مصنوعی

اکستنشنی که با استفاده از موهای طبیعی انجام شود، جلوه زیبایی دارد اما به مراتب هزینه گران‌تری خواهد داشت. اکستنشن موی طبیعی را می‌توان رنگ، دکلره یا هایلایت کرد. دوام این اکستنشن نیز بستگی به میزان رشد موی افراد دارد و از ۳ تا ۶ ماه متغیر است. بدیهی است ترمیم اکستنشن موی طبیعی نیز هر ۴۵ روز یک‌بار باید توسط متخصص این کار انجام شود.

راه تشخیص اکستنشن با موی طبیعی این است که چند تار مو را بسوزانید. از بوی سوختن موها می‌توانید طبیعی یا مصنوعی بودن مو را تشخیص دهید.

اکستنشن با موی مصنوعی به دلیل قیمت مناسب آن متداول‌تر است. بهتر است طول متوسطی حدود ۲۰ تا ۲۲ سانتی‌متر برای این اکستنشن درخواست کنید تا فشار اضافی به موها و کف سرتان وارد نکند. معمولا دوام این اکستنشن ۳ تا ۴ ماه است، گرچه فاصله گرفتن آن از کف سر بستگی به میزان رشد موها دارد.

مدل های اکستنشن 

چسب کراتین: در این مدل اکستنشن که برای موهای نازک و کم‌پشت به‌ویژه در قسمت جلوی سر مناسب است، مقداری چسب کراتین به مو در قسمت بالاتر از ریشه زده می‌شود و موی اکستنشن به آن قسمت با کمک حرارت می‌چسبد.

مشخص نبودن محل اتصال در اکستنشن چسبی یکی از مزایای ارزشمند این روش است. با این روش از موهایی با جلوه طبیعی برخوردار می‌شوید اما طبیعی است که باید مراقبت بیشتری از آن به عمل آورید. به خاطر داشته باشید اگر مایل به انجام اکستنشن موی بلند هستید از این روش استفاده نکنید.

 دوخت: در روش دوخت، موهای اکستنشن با استفاده از نخ مخصوص و سوزن به ریشه مو متصل می‌شود. بنابراین مهم‌ترین مزیت این روش عدم استفاده از چسب است. روش دوخت برای انواع موها کاربرد دارد اما باید مراقبت بیشتری از آن انجام شود. هر زمان هم که مایل باشید می‌توانید آن را به آسانی از موهای خود جدا کنید.

رینگ: در این روش موی اکستنشن با استفاده از یک رینگ به ریشه موها متصل می‌شود. گرچه این روش کمی قدیمی است اما دوام بسیار خوبی دارد. به خاطر داشته باشید استفاده از این روش برای موهای کم‌پشت و نازک کارایی ندارد زیرا در موقع جمع کردن موها رینگ‌ها دیده می‌شود.

اکستنشن حرارتی: در این روش موها به صورت دسته‌های بسیار باریک انتخاب می‌شوند، روی آنها ماده مخصوصی زده شده سپس دسته موی اکستنشن روی آنها قرار می‌گیرد. حالا با استفاده از انبر مخصوص حرارتی موها به یکدیگر فشرده شده، چسب ذوب می‌شود و موهای اکستنشن به موهای طبیعی فرد چسبانده می‌شود.

یکی از معایب این روش احتمال آسیب بیشتر به مو و در نتیجه ریزش آن است. اگر تصمیم داشتید هر مدلی از اکستنشن را از موی خود جدا کنید حتما به فرد متخصص مراجعه کنید و از انجام این کار در منزل خودداری کنید.

کراتین تراپی مو چیست ؟

کراتین تراپی مو

بافت موها در اثر استفاده بی‌رویه از رنگ مو و دکلره، استفاده از وسایل حرارتی نظیر سشوار و اتوی مو، تغذیه نامناسب و تغییرات آب و هوایی آسیب می‌بیند. با توجه به میزان آسیب می‌توان اقدامات درمانی متنوعی انجام داد. با استفاده از کراتین تراپی مو می‌توان کراتین از دست رفته موها را جبران کرد.

از آنجایی که در ایران میزان استفاده از رنگ مو و دکلره نامرغوب برای رنگ کردن موها زیاد است و این مواد حاوی مقدار زیادی آمونیاک هستند، موها آسیب می‌بینند. اگر موهایتان وز و کدر شده و دیدن آنها ناراحتتان می‌کند، به کراتین تراپی فکر کنید. انجام کراتین مو البته توسط یک آرایشگر حرفه‌ای تاثیر بسیاری در صاف شدن موها و از بین رفتن حالت وز، زیبایی و درخشان کردن موها دارد.  

درباره کراتین تراپی

کراتین پروتئین اصلی مو، دندان و ناخن است که صافی و درخشندگی موها را به دنبال دارد. در صورت از از بین رفتن کراتین موها وز و کدر شده و زیبایی خود را از دست می‌دهند. کراتین تراپی روشی است که به کمک آن موهای آسیب‌دیده، موهای فر و موج‌دار را به موهایی صاف و نرم تبدیل می‌کنند. نکته مهم این است مواد کراتین مو با موی آسیب‌دیده سازگار باشد.

در این روش کراتین گیاهی به بافت تخریب‌شده موها نفوذ کرده و حلقه‌های تخریب‌شده کراتین طبیعی مو را ترمیم می‌کند. در واقع کراتین جدید جایگزین کراتین از دست رفته موها شده و به موها نرمی و درخشش می‌بخشد. در نتیجه موها جلوه موهایی سالم را پیدا می‌کنند.

روش‌های کراتین تراپی

کراتین تراپی روش‌های مختلفی دارد. ماده‌ای که برای کراتینه کردن مو مورد استفاده قرار می‌گیرد و باعث صافی موها می‌شود، دارای فرمالدئید است. استفاده بیش از حد از این ماده شیمیایی برای بدن مضر است و ممکن است باعث سرطان شود.

روش اول: ابتدا موها به وسیله یک شامپوی مخصوص ملایم کاملا شسته و آبکشی می‌شود. با این کار PH مو تغییر کرده و آماده انجام مراحل کراتینه مو می‌شود. سپس آرایشگر موها را با استفاده از یک برس چوبی و سشوار خشک می‌کند و تنها اجازه می‌دهد کمی نمناک باشد. پس از آن موها را به صورت لایه لایه تقسیم‌بندی کرده و به مواد کراتین آغشته می‌کند.

حالا باید مواد کراتین به طور کامل و با دقت به تمام ساقه موها برسد. آرایشگر با استفاده از برس چوبی موهای آغشته‌شده به کراتین را شانه می‌کند و هم‌زمان از سشوار استفاده می‌کند تا مواد کاملا جذب موها شود. در این مرحله نوبت به اتو کشیدن موها می‌شود. موها به صورت لایه‌های نازک جدا می‌شوند و به وسیله اتوی سرامیکی با دمای ۴۵۰ درجه فارنهایت اتو کشیده می‌شوند.

روش دوم: در این روش هم مانند روش اول موها برای تغییر PH با شامپوی مخصوص شسته می‌شوند. پس از آن موها به وسیله سشوار تا حدی که کمی مرطوب باشند، خشک می‌شوند. آرایشگر در ظرفی مقداری ماسک مرطو‌ب‌کننده را با کمی مواد کراتین مخلوط کرده و پس از اینکه تمام ساقه مو را به این مواد آغشته کرد، به آرامی موها را ماساژ می‌دهد. استفاده از دستکش برای کار با این مواد ضروری است.

حالا موها را با کلاه پلاستیکی می‌پوشاند و به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه با باد گرم سشوار موها را به طور کامل گرم می‌کند. در نهایت موها را با آب ولرم آّبکشی کرده و خشک می‌کند.

پس از انجام کراتین تراپی موها نباید تا چهار یا پنج روز شسته شوند یا با هیچ گیره، گل‌سر یا کش بسته شوند. همچنین به مدت ۲ روز پس از انجام کراتینه نباید موها را رنگ یا دکلره کرد. از شامپوها و نرم‌‌کننده‌های بدون سولفات و بدون کلراید سدیم باید استفاده شود. اگر تمایل به استفاده از استخر دارید حتما به استخری مراجعه کنید که تصفیه آن با اوزون باشد نه با کلر، زیرا کلر به موها آسیب می‌رساند.

راهکارهایی برای پیشگیری از ایجاد موخوره


یکی از آسیب‌هایی که زیبایی موهای بلند را تهدید می‌کند موخوره است. موهای بلند در اثر استفاده مداوم از وسایل حرارتی نظیر سشوار و اتوی مو، مواد شیمیایی و رنگ کردن مو شکننده شده و انتهای آنها به صورت دو یا چند شاخه می‌شود. اگر برای درمان موخوره اقدام نشود آسیب‌های بیشتری به موها می‌رسد. در این مقاله راهکارهایی برای پیشگیری از ایجاد موخوره ارائه می‌کنیم.

ادامه مطلب

http://www.nedataheri.com/hair-eprosy/

راهکارهایی برای ضخیم شدن موی سر

ضخیم شدن موی سر

وجود موهای نازک و کم‌پشت یکی از دغدغه‌های افرادی است که به زیبایی موهای خود اهمیت می‌دهند. موها به دلایل زیادی همچون عوامل ارثی و ژنتیکی، استفاده از مواد آرایشی و بهداشتی، رنگ مو، تغذیه، بیماری، استرس و… ضعیف و نازک می‌شوند. در این مقاله راهکارهایی برای ضخیم شدن موی سر ارائه می‌کنیم.

اکستنشن مو روشی برای بلند کردن و پرپشت کردن موها است که بسیار از سوی خانم‌ها مورد استقبال قرار گرفته است. اکستنشن انواع مختلفی دارد اما اکستنشن لیزری یکی از ماندگارترین روش‌های اکستنشن است که موهایی زیبا و پرپشت را برای شما به ارمغان می‌آورد. اگر برای انجام اکستنشن تصمیم گرفته‌اید، حتما به مرکز زیبایی و آرایشگر حرفه‌ای و باتجربه در این حوزه مراجعه کنید.

دلایل نازک شدن مو

شستن موها با شامپو که حاوی مواد شیمیایی آسیب‌زا است با تاثیرات مخربی که بر ساقه مو دارد باعث نازک شدن موها می‌شود. ترکیبات داخل شامپو چربی طبیعی موها را از بین می‌برد، در نتیجه موها ضعیف شده و دچار ریزش می‌شوند.

به یاد داشته باشید شست‌وشوی روزانه موها با از بین بردن چربی طبیعی مو، آنها را ضعیف و شکننده می‌کند. همچنین استفاده از نرم‌کننده مو که در ترکیباتش سیلیکون به کار رفته باشد به نازک و شکننده شدن تارهای مو منجر می‌شود.

مواد شیمیایی و آرایشی حالت‌دهنده مو به همراه حرارت ناشی از دستگاه‌های برقی مانند اتوی مو، سشوار و بابلیس ساختمان مو را تخریب کرده و نازک شدن آن را تسریع می‌کند. ترکیبات ژل، تافت و… حاوی الکل هستند و موها را دچار خشکی می‌کنند.

کشیدگی بیش از حد موها که در اثر بستن با کش موهای سفت یا جمع کردن مو در مدل شینیون یا بافت ایجاد می‌شود باعث ریزش و در نتیجه کم‌پشتی موها می‌شود.

عدم شانه زدن صحیح موها نیز با فشاری که به ریشه مو وارد می‌کند باعث افزایش ریزش مو می‌شود. پس از شست‌وشوی موها آنها را به آرامی با حوله خشک کنید و با استفاده از یک شانه دانه درشت موها را شانه کنید تا گره‌های آن به آرامی باز شود.

استرس و اضطراب در زندگی روزمره به سلامت موهای شما آسیب می‌زند. پیاده‌روی، ورزش سبک و یوگا می‌تواند آرامش بیشتری را در زندگی شما ایجاد کند.  

راهکارهایی برای ضخیم شدن موها

تغذیه مناسب: برای داشتن موهای سالم بهره‌مندی از یک رژیم غذایی مناسب شامل چربی‌های سالم، ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری است. مواد غذایی مانند گوشت، مرغ، ماهی، تخم مرغ، مغزها شامل بادام، گردو، فندق و پسته، سبزیجات دارای برگ سبز، لوبیا، ماست و… را در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهید تا از ضعیف و نازک شدن موها پیشگیری کنید.

ویتامین B و مکمل‌های حاوی آهن را فراموش نکنید. این مواد مغذی تاثیر خوبی بر تقویت مو و ضخیم شدن موی سر دارند.

استفاده از روغن‌های گیاهی: روغن‌های گیاهی نظیر روغن بابونه، روغن نارگیل، روغن زیتون، روغن آویشن، روغن رزماری، روغن بادام و… تاثیر خوبی در تقویت موها دارند.

مقدار مناسبی روغن مورد نظر را کمی گرم کنید سپس ریشه مو و ساقه آن را با روغن ماساژ دهید. پس از اینکه کل موها به روغن آغشته شد موها را با یک کلاه بپوشانید و اجازه دهید ۳۰ دقیقه در همان حالت بماند. پس از آن موها را با یک شامپوی ملایم بشویید و آبکشی کنید.

روغن‌های مختلف تاثیر یکسانی بر موها ندارند. تحقیقات نشان داده روغن نارگیل اثر بهتری بر ضخیم کردن موها دارد.

پرهیز از رنگ کردن و هایلایت کردن مو: استفاده از مواد شیمیایی نظیر رنگ مو، دکلره و… را محدود کنید تا موهایتان بافت طبیعی خود را حفظ کند. رنگ‌های روشن آسیب بیشتری به موها وارد می‌کنند بنابراین در صورت نیاز از رنگ‌های تیره استفاده کنید.

کوتاه کردن موها: با کوتاه کردن موها قسمت‌های انتهای مو که نازک شده کوتاه می‌شوند و موها پرتر به نظر می‌رسد. موهای کوتاه آسیب کمتری می‌بینند در نتیجه بهتر تقویت شده و ضخیم می‌شوند.