اکستنشن مو

اکستنشن مو

اکستنشن مو

اکستنشن مو

بررسی علل موهای آسیب دیده

موهای آسیب دیده

بخش اعظم جنس ساختمان مو را پروتئینی به نام کراتین تشکیل می‌دهد. اگر این ماده در ساقه موها کم شود، موها به شدت آسیب می‌بیند. البته عوامل زیادی باعث ایجاد موهای آسیب دیده می‌شود.

یکی از راه‌های درمان موهای آسیب دیده،  کراتینه کردن مو  است. اما قبل از هرچیز شما باید به دنبال علت آسیب دیدگی موهایتان بپردازید. اگر آسیب دیدگی همراه با ریزش باشد بهتر است هر چه سریع‌تر به یک پزشک مراجعه کنید. اما بسیاری از بانوان هستند که به دلیل دکلره کردن موهایشان با مواد نامرغوب یا توسط آرایشگر تازه وارد، آسیب به ساقه موهایشان وارد می‌کنند. در این مواقع موها دچار سوختگی با مواد شیمیایی دکلره می‌شود. ممکن است لازم باشد مقداری از موهایتان را کوتاه کنید تا جان تازه‌ای بگیرد. اما اگر این موضوع خیلی شما را ناراحت کرده، غصه نخورید، روش اکستنشن مو برای شما پیشنهاد می‌شود. در این روش موهایی بین موهای خودتان با دستگاه مخصوص چسبیده می‎شود. از مزایای اکستنشن لیزری مو این است که می‌توانید موهایی شاداب، با بلندی راضی کننده و حجم پرپشت بر روی گیسوان خود داشته باشید.

کراتینه مو یک روش مناسب برای موهای آسیب دیده

زمانی که موهای شما بر اثر تکرار در رنگ کردن، لطافت و نرمی خود را از دست می‌دهد و به اصطلاح وز می‌شود، کراتینه مو یکی از بهترین روش‌هاست. اما برای انجام این کار باید چند ساعتی را در آرایشگاه بگذرانید. پیشنهاد می‌کنیم قبل از مراجعه به آرایشگاه برای انجام این کار حتما وعده غذایی خود را کامل خورده باشید، زیرا این کار باید با نهایت دقت انجام شود به همین دلیل حدود ۴ ساعت ممکن است بسته به حجم و بلندی موی شما طول بکشد. اما اگر بدانید این کار تا چند ماه شما را از شر موهای وز راحت می‌کند حتما ارزش آن را خواهید فهمید.

البته این کار فواید دیگری هم دارد. برای مثال زمانی که از حمام بیرون می‌آیید چقدر زمان برای شانه کردن موهای خود می‌گذارید؟ با کراتینه مو، به دلیل موادی که بر روی ساقه مو می‌نشیند و از آن حفاظت می‌کند، نرمی و لطافت موهای شما را زیاد می‌کند و در نتیجه موهای شما به این راحتیا گره نمی‌خورد و به راحتی شانه می‌شود.

راه چاره برای موهای آسیب دیده

برای حل این مشکل باید دست بجنبانید. حتی برای موهای از دست رفته خود به واسطه ریزش و شکستگی ناراحت نباشید. ما چند راه حل را به شما می‌گوییم. در مرحله اول به شما پیشنهاد می‌کنیم با یک پزشک متخصص در این زمینه مشورت کنید. ممکن است پزشک با شنیدن صحبت‌های شما تصمیم بگیرد که برای شما آزمایش چکاپ بنویسد. با نتیجه این آزمایش می‌توان متوجه شد مشکل شما به دلیل کمبود ویتامین است یا حتی علت‌های دیگری در بدن شما دارد. اگر در حالت خوشبینانه مشکلی در سیستم بدنی شما مشاهده نشود، درمان‌های دیگری برای موهای آسیب دیده شما نظیر معرفی لوسیون یا شامپوهای مخصوص ارائه می‌شود. یا نسخه‌ای از مکمل‌ها و ویتامین‌ها را به دست شما می‌دهد.

این راه معقول برای شما بود. اما امروزه علم طب سنتی هم پیشرفت زیادی کرده است. بسیاری از بانوان و آقایان همچنان با روش‌های سنتی ارتباط بهتری برقرار می‌کنند و همچنین ادعا دارند که این روش‌ها تاثیرات بهتری هم دارد. در روش‌های سنتی به شما ماسک‌های گیاهی پیشنهاد می‌شود. همچنین ممکن است لازم باشد برای پاکسازی کبد، عرقیجات گیاهی نیز مانند عرق کاسنی به شما داده شود. چرا که گاهی به دلیل وجود کبد چرب، موهای شما نازک شده و حالت اولیه خود را از دست می‌دهد.

اما یک راه دیگر نیز وجود دارد. به پیش آرایشگری بروید که از حرفه او اعتماد دارید. اگر مشکل شما سطحی باشد آرایشگر ماسک‌هایی به شما ارائه می‌دهد که به احیای موهای شما کمک می‌کند. همچنین روش‌های دیگری اکستنشن مو نیز معرفی می‌کنند که موجب پرپشتی حجم موهای شما می‌شود.

مدت زمان دوام کراتین مو چقدر است؟

افراد به دلایل مختلفی تصمیم به انجام کراتین مو خود می‌گیرند. این کار تنها برای صاف کردن مو نیست، حتی اگر موهای صافی هم داشته باشید با این کار درخشش و پروتئین به ساقه موهای خود برسانید. اما اگر موهای فرفری دارید و می‌خواهید از دردسر شانه کردن و صاف کردن موهای‌تان خلاص شوید این روش به کمک شما می‌آید.

اما باید بدانید که این روش دائمی نیست و نیاز به تمدید دارد. نحوه نگهداری مو و جنس ساختمان مو می‌تواند بر دوام  کراتین مو  تاثیر گذار باشد. بنابراین برای این موضوع نمی‌توانیم زمان دقیقی بدهیم. همچنین جنس مواد کراتینه نیز برای مدت زمان کراتینه مو مهم است.

اگر آرایشگر شما از بهترین مواد کراتینه مو برای شما استفاده کند و فرض را بر این بگیریم که شما نیز از موهای لخت خود به خوبی نگهداری می‌کنید، این حالت ممکن است تا ۶ ماه بر روی موهای شما باقی بماند.

اما شما کارهایی را می‌توانید انجام دهید که در قبال مبلغی که پرداخت کرده‌اید و زیبایی که به دست آورده‌اید دوام کراتین مو با نگهداری صحیح از آن را بیشتر کنید.

اما همیشه در خاطرتان باشد که برای انجام کارهای زیبایی و آرایشی خود به آرایشگاه معتبر مراجعه کنید که بتوانید به کار آن اعتماد کنید. مرکز تخصصی اکستنشن و کراتین مو ندا طاهری با سال‌ها تجربه در این امور زیبایی، اعتماد شما را هم جلب خواهد کرد.

 

دوام کراتین مو

شستشوی مو بعد از کراتین چگونه باشد؟

بعد از انجام کراتینه مو برای دوام بیشتر آن نحوه شستشو کمی متفاوت می‌شود. شما باید از شامپوهای مخصوص کراتینه مو استفاده کنید که از مواد کراتین روی موی شما محافظت کند. این دیگر کار شامپوهای معمولی و شامپوهایی که تا پیش از این استفاده می‌کردید نیست.

شستشوی زیاد و حمام رفتن مداوم می‌تواند دوام کراتین مو را پایین بیاورد. کراتین به صورت یک لایه بر روی ساقه مو می‌نشیند و شما باید شستشوی زیاد این مواد را از روی موی خود حذف می‌کنید. پس سعی کنید تا حد امکان کمتر موهای خود را بشویید.

بعد از شستشو، ماسک مو برای موهای کراتینه شده وجود دارند که حاوی نرم‌کننده‌هایی برای کراتین مو هستند. این ماسک‌ها را باید به ساقه موهای خود بزنید و پس یک دقیقه به آرامی بشویید تا دوام کراتین مو خود را بیشتر کنید.

پس از پایان شستشو پیشنهاد می‌کنیم با یک حوله به آرامی رطوبت موهای خود را بگیرید. در این مرحله از یک محصول دیگری به اسم اسپری دوفاز مخصوص موهای کراتینه استفاده کنید که از موهای شما در برابر نور خورشید، حرارت اتو و سشوار محافت می‌کند.

به عنوان یک توصیه به شما می‌گوییم که هیچ‌گاه موهای خود را با آب داغ نشویید. این کار باعث آسیب جدی به ساختمان ساقه مو می‌شود. همچنین چربی لازم برای کف سر وقتی بیش از حد از بین رود، باعث می‌شود پوست سر چربی بیشتری را برای جبران ترشح کند. به همین دلیل ممکن است چند ساعت بعد احساس کنید که موهایتان دوباره چرب شده است.

با نگهداری صحیح دوام کراتین مو بیشتر می‌شود

بعد از کراتینه مو، نیاز است از نحوه نگهداری آن باخبر باشید. البته این مراحل کار چندان سختی نیست. در اینجا برای شما کمی توضیح می‌دهیم. اما بهتر آن است که بر اساس مواد استفاده شده این مراحل را از آرایشگر خود بپرسید.

اولین موضوعی که بعد از کراتینه مو به ذهنتان می‌رسد این است که چه زمانی برای شستشوی موی خود اقدام کنید. برای تثبیت مواد کراتینه بر روی موهای خود لازم است ۲ الی ۳ روز موهایتان را نشویید. اگر نیاز به دوش گرفتن داشتید می‌توانید موهای خود را با کلاهی بپوشانید و سپس به حمام بروید.

همچنین بعد از کراتینه باید تا ۳ روز از بستن موهای خود با هر نوع کلیپس و کش خودداری کنید. محدودیت دیگری که دارید این است که برای این چند روز اول به فکر فر کردن موهای خود نیفتید.

علت ریزش مو در بانوان

ریزش مو

ریزش مو می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. سن یکی از مهم‌ترین عوامل کم پشت شدن مو است. اگر هیچ مشکلی از لحاظ سیستم بدنی نداشته باشید، این اتفاق به تدریج می‌افتد و چندان جلوی چشم شما نیست. اما چیزی که امروزه برای بانوان به شکل دغدغه تبدیل شده است ریزش مو بر اساس عوامل تغذیه‌ای است.

مو دائما در حال رشد است و این رشد نیاز به انرژی دارد. منبع انرژی که باید به رش مو کمک کند از طریق تغذیه به آن می‌رسد. در نتیجه اگر در این موضوع غفلت شود نتایج جبران ناپذیری را شاهد می‌شویم. اگر به هر دلیلی دچار ریزش مو شدید و از حجم موهای خود ناراضی بودید، نگران نباشید. علم آرایشی امروزه آن‌قدر پیشرفت کرده که برای هر کمبودی یک جایگزین زیبا ارائه داده است. برای مثال به دور از روش‌های پر دردسر کاشت مو، می‌توانید روش  اکستنشن مو  را انتخاب کنید. این روش خطری برای موهای شما نخواهد داشت.

در این مقاله به شما چند روش جلوگیری از تارهای مویتان را معرفی می‌کنیم.

چه عواملی باعث بروز چنین اتفاقی است؟

ریزش مو در بانوان با آقایان متفاوت است. این ریزش به صورت پراکنده و همه جای سر اتفاق میفتد. اما در آقایان به صورت تکه‌ای که گاها به شکل ریزش موی سکه‌ای اتفاق میفتد.

این موضوع به عوامل ژنتیکی هم بستگی دارد. حتما شنیده‌اید که می‌گویند حجم موی افراد شبیه به حجم موی دایی آن شخص است. شاید این یک باور غلط هم باشد. اما موضوع ژنتیکی را رد نمی‌کند. اما پزشکان معتقدند ریزش ۵۰ تا ۱۰۰ عدد مو در طول روز به صورت طبیعی است. اما مشاهده این تعداد برای برخی نگران کننده است.

ورزش درمان هر دردی ست. اما این ورزش باید به بدن شما آسیب نزند. ورزش باعث افزایش روحیه و شادابی ذهنتان می‌شود. در نظر داشته باشید که عقل سالم درون جسم سالم است. شما اگر به ظاهر و سلامتی جسمی خود توجه کنید، تاثیر مثبت آن را در روحیه خود نیز خواهید دید.

اگر بخواهیم به عنوان توصیه یک مطلب را به شما بگوییم این است که از مصرف خودسرانه داروها خودداری کنید. ممکن است از یکی از دوستان خود بشنوید که دارویی را مصرف کرده و نتیجه خوبی از آن به دست آورده، اما باید در نظر بگیرید که سیستم بدنی هر شخصی با دیگری متفاوت است و ممکن است دچار نتیجه برعکس شود.

روش‌های کنترل و جلوگیری از ریزش مو

خونسرد باشید. هر اتفاقی چاره‌ای دارد. بهتر است در اولین گام به پزشک مراجعه کنید و از او درخواست کنید برای شما یک آزمایش چکاپ بنویسد. در این آزمایش در صورتی که بدن شما دچار کمبود ویتامین شده باشد، پزشک برایتان ویتامین مخصوص را تجویز می‌کند. اما اگر خدای نکرده دچار تیروئید شده باشید، باید هر چه زودتر به پزشک متخصص غدد مراجعه کنید تا داروی مناسب شما را تجویز کند. یا برای مثال اگر دچار کم‌خونی شده باشید دکتر به شما رژیم غذایی مناسبی می‌دهد تا این کمبود هر چه سریع‌تر در بدنتان جبران شود.

حال ما فرض را بر این میگیریم که در نتیجه آزمایش شما مورد مشکوکی دیده نشده و خیالتان راحت شده است. اگر به تازگی دچار استرس و ضعف اعصاب شده‌اید تنها دلیل ریزش موی شما همین اتفاق است. باید از لحاظ روحی خود را تقویت کنید. مسلما هیچ فردی دوست ندارد زیبایی ظاهری خود را پس از مدتی حرص خوردن از دست بدهد. سعی کنید به دنبال چاره باشید و از فکر کردن و دامن زدن به مشکل پرهیز کنید. مو عضو زیبایی بدن ماست که به مغز نزدیک‌تر است. چطور می‌تواند از افکار شما تاثیر نگیرد؟

اما در این میان افرادی هستند که روش‌های گیاهی را پیش می‌گیرند. این روش‌ها هم بسیار مناسبند اما برای مشاهده نتیجه باید کمی صبور باشید. برای این کار می‌توانید با پزشک عطار مشورت کنید و مشکل خود را بگویید.