اکستنشن مو

اکستنشن مو

اکستنشن مو

اکستنشن مو

آشنایی با مدل های اکستنشن مو

مدل های اکستنشن مو

داشتن موهای کوتاه و کم‌پشت دیگر نگرانی ایجاد نمی‌کند زیرا با استفاده از اکستنشن مو که روشی بسیار فراگیر و در دسترس است می‌توان موهایی بلند و پرپشت داشت. افراد ممکن است به دلایل متعددی از جمله وراثت، تغذیه نامناسب، استرس و … دچار ریزش و کم‌پشتی موها شوند. هر فردی می‌تواند با توجه به میزان بودجه و مشخصات موی سر خود از اکستنشن استفاده کند. در این مقاله با مدل های اکستنشن آشنا می‌شویم.

بسیاری از خانم‌ها برای بلندتر کردن، پرپشت کردن یا استفاده از هایلایت یا مش در میان موهای خود از اکستنشن و به‌ویژه بهترین روش آن یعنی اکستنشن لیزری استقبال می‌کنند.

هر چقدر مو بلندتر باشد، نصب اکستنشن را‌حت‌تر است اما موهای بسیار کوتاه را هم می‌توان اکستنشن کرد. بهتر است به موهای خیلی کوتاه بیش از ۴۰ سانت مو اضافه نشود، زیرا فشار ناشی از وزن آن باعث ریزش موی طبیعی افراد می‌شود.

اکستنشن با استفاده از موی طبیعی یا موی مصنوعی

اکستنشنی که با استفاده از موهای طبیعی انجام شود، جلوه زیبایی دارد اما به مراتب هزینه گران‌تری خواهد داشت. اکستنشن موی طبیعی را می‌توان رنگ، دکلره یا هایلایت کرد. دوام این اکستنشن نیز بستگی به میزان رشد موی افراد دارد و از ۳ تا ۶ ماه متغیر است. بدیهی است ترمیم اکستنشن موی طبیعی نیز هر ۴۵ روز یک‌بار باید توسط متخصص این کار انجام شود.

راه تشخیص اکستنشن با موی طبیعی این است که چند تار مو را بسوزانید. از بوی سوختن موها می‌توانید طبیعی یا مصنوعی بودن مو را تشخیص دهید.

اکستنشن با موی مصنوعی به دلیل قیمت مناسب آن متداول‌تر است. بهتر است طول متوسطی حدود ۲۰ تا ۲۲ سانتی‌متر برای این اکستنشن درخواست کنید تا فشار اضافی به موها و کف سرتان وارد نکند. معمولا دوام این اکستنشن ۳ تا ۴ ماه است، گرچه فاصله گرفتن آن از کف سر بستگی به میزان رشد موها دارد.

مدل های اکستنشن 

چسب کراتین: در این مدل اکستنشن که برای موهای نازک و کم‌پشت به‌ویژه در قسمت جلوی سر مناسب است، مقداری چسب کراتین به مو در قسمت بالاتر از ریشه زده می‌شود و موی اکستنشن به آن قسمت با کمک حرارت می‌چسبد.

مشخص نبودن محل اتصال در اکستنشن چسبی یکی از مزایای ارزشمند این روش است. با این روش از موهایی با جلوه طبیعی برخوردار می‌شوید اما طبیعی است که باید مراقبت بیشتری از آن به عمل آورید. به خاطر داشته باشید اگر مایل به انجام اکستنشن موی بلند هستید از این روش استفاده نکنید.

 دوخت: در روش دوخت، موهای اکستنشن با استفاده از نخ مخصوص و سوزن به ریشه مو متصل می‌شود. بنابراین مهم‌ترین مزیت این روش عدم استفاده از چسب است. روش دوخت برای انواع موها کاربرد دارد اما باید مراقبت بیشتری از آن انجام شود. هر زمان هم که مایل باشید می‌توانید آن را به آسانی از موهای خود جدا کنید.

رینگ: در این روش موی اکستنشن با استفاده از یک رینگ به ریشه موها متصل می‌شود. گرچه این روش کمی قدیمی است اما دوام بسیار خوبی دارد. به خاطر داشته باشید استفاده از این روش برای موهای کم‌پشت و نازک کارایی ندارد زیرا در موقع جمع کردن موها رینگ‌ها دیده می‌شود.

اکستنشن حرارتی: در این روش موها به صورت دسته‌های بسیار باریک انتخاب می‌شوند، روی آنها ماده مخصوصی زده شده سپس دسته موی اکستنشن روی آنها قرار می‌گیرد. حالا با استفاده از انبر مخصوص حرارتی موها به یکدیگر فشرده شده، چسب ذوب می‌شود و موهای اکستنشن به موهای طبیعی فرد چسبانده می‌شود.

یکی از معایب این روش احتمال آسیب بیشتر به مو و در نتیجه ریزش آن است. اگر تصمیم داشتید هر مدلی از اکستنشن را از موی خود جدا کنید حتما به فرد متخصص مراجعه کنید و از انجام این کار در منزل خودداری کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.