اکستنشن مو

اکستنشن مو

اکستنشن مو

اکستنشن مو

راهکارهایی برای ضخیم شدن موی سر

ضخیم شدن موی سر

وجود موهای نازک و کم‌پشت یکی از دغدغه‌های افرادی است که به زیبایی موهای خود اهمیت می‌دهند. موها به دلایل زیادی همچون عوامل ارثی و ژنتیکی، استفاده از مواد آرایشی و بهداشتی، رنگ مو، تغذیه، بیماری، استرس و… ضعیف و نازک می‌شوند. در این مقاله راهکارهایی برای ضخیم شدن موی سر ارائه می‌کنیم.

اکستنشن مو روشی برای بلند کردن و پرپشت کردن موها است که بسیار از سوی خانم‌ها مورد استقبال قرار گرفته است. اکستنشن انواع مختلفی دارد اما اکستنشن لیزری یکی از ماندگارترین روش‌های اکستنشن است که موهایی زیبا و پرپشت را برای شما به ارمغان می‌آورد. اگر برای انجام اکستنشن تصمیم گرفته‌اید، حتما به مرکز زیبایی و آرایشگر حرفه‌ای و باتجربه در این حوزه مراجعه کنید.

دلایل نازک شدن مو

شستن موها با شامپو که حاوی مواد شیمیایی آسیب‌زا است با تاثیرات مخربی که بر ساقه مو دارد باعث نازک شدن موها می‌شود. ترکیبات داخل شامپو چربی طبیعی موها را از بین می‌برد، در نتیجه موها ضعیف شده و دچار ریزش می‌شوند.

به یاد داشته باشید شست‌وشوی روزانه موها با از بین بردن چربی طبیعی مو، آنها را ضعیف و شکننده می‌کند. همچنین استفاده از نرم‌کننده مو که در ترکیباتش سیلیکون به کار رفته باشد به نازک و شکننده شدن تارهای مو منجر می‌شود.

مواد شیمیایی و آرایشی حالت‌دهنده مو به همراه حرارت ناشی از دستگاه‌های برقی مانند اتوی مو، سشوار و بابلیس ساختمان مو را تخریب کرده و نازک شدن آن را تسریع می‌کند. ترکیبات ژل، تافت و… حاوی الکل هستند و موها را دچار خشکی می‌کنند.

کشیدگی بیش از حد موها که در اثر بستن با کش موهای سفت یا جمع کردن مو در مدل شینیون یا بافت ایجاد می‌شود باعث ریزش و در نتیجه کم‌پشتی موها می‌شود.

عدم شانه زدن صحیح موها نیز با فشاری که به ریشه مو وارد می‌کند باعث افزایش ریزش مو می‌شود. پس از شست‌وشوی موها آنها را به آرامی با حوله خشک کنید و با استفاده از یک شانه دانه درشت موها را شانه کنید تا گره‌های آن به آرامی باز شود.

استرس و اضطراب در زندگی روزمره به سلامت موهای شما آسیب می‌زند. پیاده‌روی، ورزش سبک و یوگا می‌تواند آرامش بیشتری را در زندگی شما ایجاد کند.  

راهکارهایی برای ضخیم شدن موها

تغذیه مناسب: برای داشتن موهای سالم بهره‌مندی از یک رژیم غذایی مناسب شامل چربی‌های سالم، ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری است. مواد غذایی مانند گوشت، مرغ، ماهی، تخم مرغ، مغزها شامل بادام، گردو، فندق و پسته، سبزیجات دارای برگ سبز، لوبیا، ماست و… را در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهید تا از ضعیف و نازک شدن موها پیشگیری کنید.

ویتامین B و مکمل‌های حاوی آهن را فراموش نکنید. این مواد مغذی تاثیر خوبی بر تقویت مو و ضخیم شدن موی سر دارند.

استفاده از روغن‌های گیاهی: روغن‌های گیاهی نظیر روغن بابونه، روغن نارگیل، روغن زیتون، روغن آویشن، روغن رزماری، روغن بادام و… تاثیر خوبی در تقویت موها دارند.

مقدار مناسبی روغن مورد نظر را کمی گرم کنید سپس ریشه مو و ساقه آن را با روغن ماساژ دهید. پس از اینکه کل موها به روغن آغشته شد موها را با یک کلاه بپوشانید و اجازه دهید ۳۰ دقیقه در همان حالت بماند. پس از آن موها را با یک شامپوی ملایم بشویید و آبکشی کنید.

روغن‌های مختلف تاثیر یکسانی بر موها ندارند. تحقیقات نشان داده روغن نارگیل اثر بهتری بر ضخیم کردن موها دارد.

پرهیز از رنگ کردن و هایلایت کردن مو: استفاده از مواد شیمیایی نظیر رنگ مو، دکلره و… را محدود کنید تا موهایتان بافت طبیعی خود را حفظ کند. رنگ‌های روشن آسیب بیشتری به موها وارد می‌کنند بنابراین در صورت نیاز از رنگ‌های تیره استفاده کنید.

کوتاه کردن موها: با کوتاه کردن موها قسمت‌های انتهای مو که نازک شده کوتاه می‌شوند و موها پرتر به نظر می‌رسد. موهای کوتاه آسیب کمتری می‌بینند در نتیجه بهتر تقویت شده و ضخیم می‌شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.