اکستنشن مو

اکستنشن مو

اکستنشن مو

اکستنشن مو

کراتینه مو با مواد طبیعی

کراتینه مو با مواد طبیعی

اگر مدتی است موهایتان وز و کدر شده و به سختی شانه می‌شود یا دوست دارید موهایتان را تقویت کنید و به فکر  کراتین مو  هستید می‌توانید قبل از مراجعه به آرایشگاه و مشورت با آرایشگر متخصص، در منزل با مواد طبیعی موی خود را کراتینه کنید. کراتینه مو با مواد طبیعی نظیر روغن زیتون، روغن بادام، روغن نارگیل، عسل، تخم‌مرغ و… نرمی، درخشش و لطافت را به موهای شما باز می‌گرداند.

هم‌زمان با تهیه ماسک خانگی برای کراتینه مو با مواد طبیعی بهتر است با بهبود رژیم غذایی خود به سلامت موهایتان کمک کنید. مقدار کافی پروتئین و ویتامین برای حفظ سلامت موها لازم است. استفاده از مکمل‌های آهن، ویتامین E، مواد معدنی مانند سلنیوم، مس، منیزیم و… در کنار مصرف روزانه یک عدد تخم‌مرغ، شیر، غلات سبوس‌دار، میوه و سبزیجات تازه حتما باید در برنامه غذایی روزانه شما قرار داشته باشد تا موهایی سالم و درخشان را برای شما به ارمغان بیاورد.

شما می‌توانید با مواد طبیعی ماسک مو خانگی بسازید و به کمک آن شادابی را به موهایتان بازگردانید. روغن جوجوبا یا آرگان، آووکادو، روغن نارگیل، روغن بادام شیرین، روغن زیتون، عسل و… موادی هستند که برای ترمیم موهای آسیب‌دیده به کار می‌روند. اما نکته مهم در ارتباط با ماسک طبیعی مو، استفاده منظم از آن است تا بهترین نتیجه حاصل شود.

ژل کتیرا نیز خاصیت درمان‌بخشی برای موهای آسیب‌دیده دارد. این ژل از خرد شدن و شکنندگی موها نیز جلوگیری می‌کند و برای درمان موخوره نیز به کار می‌رود. برای استفاده از کتیرا کافی است مقداری از آن را با آب مخلوط کنید و روی شعله گاز قرار دهید. وقتی کتیرا در آب حل شد شعله را خاموش کنید و اجازه دهید محلول خنک شود. سپس آن را در ظرف اسپری بریزید و پس از حمام روی موهای نم‌دار اسپری کنید.

کراتینه کردن مو با مواد طبیعی در منزل هم امکان‌پذیر است. با این کار علاوه بر صاف و خوش‌حالت شدن موهایتان سلامت آنها هم حفظ خواهد شد.

چند روش برای کراتینه مو با مواد طبیعی

با استفاده از سس مایونز یا شیر پرچرب، موز، عسل، زرده تخم‌مرغ و روغن نارگیل می‌توانید یک ماسک فوق‌العاده برای موهایتان تهیه کنید. فقط کافی است همه مواد را در مخلوط‌کن بریزید تا به صورت خمیر شل یک‌دست دربیاید و آن را به مدت بیست دقیقه تا نیم ساعت روی موهایتان قرار دهید. سپس موها را با یک شامپوی ملایم بشویید. این عمل را هفته‌ای دو تا سه بار تکرار کنید و اثر آن را بر موهایتان ببینید. با این روش موهای خشک و آسیب‌دیده و حتی موخوره‌ها ترمیم می‌شوند.

یکی دیگر از ماسک‌هایی که اثری فوق‌العاده برای ترمیم موهای آسیب‌دیده دارد ماسک روغن زیتون و تخم مرغ است. روغن زیتون خواص بی‌نظیری برای مو دارد. تحریک رشد مو، کنترل ریزش مو، از بین بردن شوره سر، درمان موخوره، تامین رطوبت مو، نرم‌کنندگی و ترمیم‌کنندگی موهای آسیب‌دیده از خواصی است که برای روغن زیتون برشمرده شده است. برای تهیه این ماسک پنج قاشق روغن زیتون را با دو عدد تخم مرغ به خوبی مخلوط کنید و هم بزنید تا کاملا یک‌دست شود. مخلوط حاصل را به موهای خود آغشته کنید و پس از گذشت پانزده دقیقه موها را با شامپوی ملایم بشویید.

ماسک دیگری که نتیجه بسیار خوبی برای نرمی و درخشان کردن مو دارد استفاده از مخلوط روغن زیتون و عسل است. عسل با وجود خاصیت ضدباکتریایی و میزان بالای قند باعث حفظ رطوبت مو شده و از ریزش آن جلوگیری می‌کند. برای تهیه این ماسک دو قاشق غذاخوری عسل را با سه قاشق روغن زیتون مخلوط کرده و آن را به موهایتان آغشته کنید. اضافه کردن کمی آبلیمو و دارچین هم اثربخشی ماسک را افزایش می‌دهد. پس از گذشت پانزده دقیقه موهایتان را شسته و آبکشی کنید.

آووکادو برای تقویت مو معجزه می‌کند. شما می‌توانید یک عدد آووکادوی رسیده را له کنید و دو قاشق روغن زیتون طبیعی به آن اضافه کنید. موهای خود را به این ماسک آغشته کنید و پس از گذشت نیم ساعت آنها را با یک شامپوی ملایم بشویید.

ترکیب یک عدد آووکادو با یک موز و نصف قاشق روغن بادام نیز ماسکی را به شما می‌دهد که استفاده از آن به مدت یک یا دو بار در هفته موهای صافی را برای شما به ارمغان می‌آورد.   

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.