اکستنشن مو

اکستنشن مو

اکستنشن مو

اکستنشن مو

نحوه شستشوی موی اکستنشن شده

ریزش مو، کم‌پشت شدن و نازک شدن موها بسیاری از افراد را به انجام اکستنشن ترغیب می‌کند. اکستنشن کردن مو راهی مطمئن و سریع برای داشتن موهایی پرپشت و زیباست. اما به این نکته توجه داشته باشید موی اکستنشن شده حتی اگر با اکستنشن لیزری که ماندگارترین روش اکستنشن است درست شده باشد، نیاز به مراقبت دارد. در شستشوی موی اکستنشن شده باید نکاتی را رعایت کرد که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

نکاتی درباره شستشوی موی اکستنشن شده

بر اساس توصیه آرایشگرهای حرفه‌ای بهتر است تا پنج روز موی اکستنشن شده را نشویید تا چسب آن به خوبی تثبیت شود. اگر پوست سر شما دچار خارش شد نگران نباشید. مدت زمانی لازم است تا پوست سر با اکستنشن مو سازگار شود و به آن عادت کند. معمولا پس از گذشت چند روز احساس خارش از بین می‌رود.

برای شستشوی موی اکستنشن شده ابتدا موها را به دقت شانه کنید تا گره‌ها باز شوند. سپس موها را به آرامی خیس کنید و مقدار مناسبی شامپو را در مقداری آب حل کنید تا کف کند. سپس موها را از بالا تا پایین به آرامی با کف آغشته کنید و ماساژ دهید. توجه داشته باشید که به هیچ وجه موها را چنگ نزنید زیرا باعث گره خوردن مو می‌شود. فقط کافی است به آرامی دست خود را از بالای موها تا پایین بکشید و به آرامی فشار دهید تا کف شامپو به همه جای موها برسد. سپس در زیر دوش با فشار ملایم آب موها را آبکشی کنید.

اگر موهایتان بلند و پرپشت است بهتر است موها را از فرق وسط باز کرده و هر طرف را با دقت و به آرامی بشویید و آبکشی کنید تا فشار کمتری به موها وارد شود.

برای مراقبت بیشتر از موهای اکستنشن شده حتما از شامپوی مخصوص موهای اکستنشن شده استفاده کنید. این شامپوها حاوی مواد نرم کننده هستند که باعث می‌شود موها به راحتی شانه شوند. شامپوهای معمولی دارای مواد سیلیکونی هستند که علاوه بر خشکی و گره‌خوردگی، باعث شل شدن چسب اکستنشن شده و در نتیجه موها خراب می‌شوند.

بهتر است از نرم کننده مخصوص موهای اکستنشن شده هم استفاده کنید تا موهایتان راحت‌تر شانه شوند اما فقط آن را به ساقه مو بزنید. اگر نرم کننده با ریشه مو و محل اتصال اکستنشن برخورد کند باعث شل شدن اکستنشن و جدا شدن آن از محل خود زودتر از موعدی که انتظارش را دارید خواهد شد.

پس از آبکشی کامل موها حوله را به آرامی روی موها قرار دهید و با کمی فشار آب موجود در موها را بگیرید. هرگز حوله را روی موها به سمت بالا یا پایین نکشید. فشار بیش از حد باعث شل شدن اکستنشن خواهد شد.

زمانی که هنوز موها مرطوب هستند می‌توانید از اسپری‌های حاوی پروتئین یا سرم حاوی روغن آرگان استفاده کنید فقط مواظب باشید آنها در محل اتصال اکستنشن به کار نبرید. از محصولات زیبایی مو که حاوی الکل هستند استفاده نکنید زیرا باعث خشکی مو خواهند شد. شامپوهای حجم‌دهنده نیز باعث گره خوردن موهای اکستنشن شده می‌شوند، بهتر است از آنها استفاده نکنید.

پس از خشک شدن موها برای شانه کردن آنها از برس‌های مخصوص موهای اکستنشن شده استفاده کنید. این برس‌ها بسیار نرم هستند و به موهای شما آسیبی نمی‌رسانند. استفاده از برس معمولی باعث می‌شود فشار بیش از حد به موها وارد شود و از محل اکستنشن جدا شوند.

برای شانه زدن ابتدا نوک موها را شانه بزنید تا گره‌ها باز شوند و سپس قسمت‌های بالاتر مو را شانه بزنید. از شانه زدن موها بیش از یک بار در روز خودداری کنید تا دوام اکستنشن افزایش یابد.

به این نکته توجه داشته باشید ریزش مو در حال شستشو و شانه کردن موها طبیعی است. پس بیش از اندازه نگران نشوید. با مراقبت از موهای اکستنشن شده ضمن داشتن موهایی زیبا و جذاب مدت ماندگاری اکستنشن را افزایش می‌دهید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.