اکستنشن مو

اکستنشن مو

اکستنشن مو

اکستنشن مو

فواید آب برنج برای تقویت مو

ر

موها تاثیر زیادی در زیبا به نظر رسیدن افراد دارند. گرچه راه‌های زیادی برای تقویت موها وجود دارد اما درمان‌های خانگی به دلیل در دسترس بودن و مقرون‌به‌صرفه بودن همیشه مورد استقبال قرار گرفته‌اند. آب برنج یکی از نسخه‌های قدیمی زنان آسیای جنوب شرقی برای تقویت موها و جلوگیری از ریزش آنهاست. در این مقاله به فواید آب برنج می‌پردازیم.

گرچه راه‌های زیادی نظیر اکستنشن مو  برای پرپشت کردن موها وجود دارد اما تقویت مو با مواد طبیعی معمولا نتیجه خوبی به همراه دارد.

آب برنج دارای ویتامین‌‌ها و مواد معدنی موجود در دانه‌های برنج است. ویتامین B، ویتامین E، اسیدهای آمینه، آنتی‌اکسیدان و مواد معدنی زیادی که در آب برنج وجود دارد برای مو و پوست فواید زیادی دارد.   

طرز تهیه آب برنج

آب برنج را می‌توان به دو صورت در منزل تهیه کرد. در حالت اول می‌توانید برنج را بپزید و آب برنج پخته‌شده را برای شست‌وشوی مو و صورت به کار ببرید.

برای تهیه آب برنج پخته‌شده، مقداری برنج سفید یا قهوه‌ای را در قابلمه ریخته و مقدار مناسبی آب رویش بریزید و اجازه دهید روی اجاق گاز بجوشد. پس از اینکه برنج پخت آب اضافی آن را جدا کنید و در ظرف دیگری بریزید.

حالا می‌توانید مقداری از آب برنج پخته‌شده را با شامپوی موی خود مخلوط کنید و در صورت دلخواه چند قطره اسانس اسطوخودوس یا رزماری به آن اضافه کنید. موی سر خود را به این ترکیب آغشته کنید و اجازه دهید ۲۰ دقیقه بماند. در طول این مدت به آرامی موها و کف سر را ماساژ دهید. پس از آن موها را آبکشی کنید و به آرامی خشک کنید.

روش دوم تهیه آب برنج، تخمیر آب برنج است. در این روش مقداری آب برنج را زمانی که در حال جوشیدن است از روی آن بردارید و در ظرفی بریزید. اجازه دهید یک روز در دمای اتاق بماند تا شروع به تخمیر کند. سپس آب برنج را بجوشانید و زمان بدهید تا خنک شود. آب برنج تخمیرشده را می‌توانید با چند قطره اسانس رزماری یا اسطوخودوس معطر کنید و سپس آن را در یخچال قرار دهید و هر زمان که نیاز داشتید از آن استفاده کنید.

روش استفاده از فواید آب برنج تخمیرشده

برای تقویت مو مقداری آب برنج تخمیرشده را با آب گرم رقیق کنید. نسبت آب برنج تخمیرشده به آب ۱ به ۱۰ باشد. موهای خود را به آب برنج رقیق‌شده آغشته کنید و آنها را ماساژ دهید. پس از گذشت ۲۰ دقیقه موها را با یک شامپوی ملایم و آب ولرم بشویید.  

فواید آب برنج برای مو

آب برنج با وجود ویتامین‌های B، E و C ریشه مو را تقویت می‌کند. در نتیجه ریزش مو را کاهش داده و موجب تحریک رشد مو می‌شود. اسید آمینه موجود در آب برنج به ترمیم مو و رشد سریع‌تر آن کمک قابل توجهی می‌کند. برای کسب نتیجه بهتر هفته‌ای دو بار موهای خود را با آب برنج بشویید.

شوره سر یک اختلال پوستی رایج است که در صورت عدم درمان علاوه بر ظاهر ناخوشایند و آزاردهنده، باعث ریزش مو می‌شود. استفاده مرتب از آب برنج و شست‌وشوی موها با آن، شوره سر را درمان می‌کند.

آب برنج سرشار از پروتئین است. اگر از موخوره رنج می‌برید از آب برنج استفاده کنید. پروتئین موجود در آب برنج ساقه مو را ترمیم کرده و موخوره را از بین می‌برد. موهای خود را به آرامی به مدت ۲۰ دقیقه با آب برنج ماساژ دهید تا در طول زمان نتیجه مثبت آن را روی سلامت موهایتان ببینید.

آب برنج برای موها مانند یک نرم‌کننده عمل می‌کند و موها را براق و ابریشمی می‌کند. بهتر است چند قطره اسانس رزماری یا اسطوخودوس و یا کمی گلاب به آب برنج اضافه کنید و سپس از فواید آب برنج استفاده کنید تا موهایتان بوی مطبوعی به خود بگیرد

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.