اکستنشن مو

اکستنشن مو

اکستنشن مو

اکستنشن مو

فایده های وازلین برای مو چیست؟

فایده های وازلین برای مو

برای تقویت مو نسخه‌های زیادی وجود دارد. اما به طور کی استفاده از یک رژیم غذایی مناسب و مکمل‌های ویتامین، انجام حرکات ورزشی و کنترل استرس و اضطراب به درمان ریزش مو و تقویت رشد آن به طور موثری کمک می‌کند. در کنار این توصیه‌ها استفاده از موادی طبیعی برای موها به رفع مشکلات و تقویت آنها می‌انجامد. حتما درباره فایده های وازلین برای مو و پوست مطالبی شنیده‌اید. در این مقاله به این موضوع می‌پردازیم.

گرچه با استفاده از رژیم غذایی مناسب و مصرف مکمل‌ها و داروهای تجویز شده پزشک متخصص می‌توان رشد موها را تقویت کرد، اما روش‌های سریع‌تری مانند اکستنشن مو برای بلند کردن و پرپشت کردن موها وجود دارد. اگر اکستنشن موهایتان را به یک اکستنشن‌کار حرفه‌ای بسپارید از نتیجه کار غافلگیر خواهید شد.

وازلین تقویت‌کننده، نرم‌کننده و مرطوب‌کننده مو

وازلین محصولی ارزان‌قیمت، در دسترس و در عین حال بسیار مفید برای تقویت موی سر است. آغشته کردن ریشه موها به وازلین و ماساژ آن باعث خون‌رسانی بیشتر به آنها شده در نتیجه رشد مو افزایش پیدا می‌کند.

افرادی که موهای خشک و شکننده دارند بهتر است هفته‌ای یک بار به موی خود وازلین بزنند، فقط به این نکته توجه داشته باشید زیاد ماندن وازلین روی ریشه مو باعث ریزش مو شده و نتیجه برعکس خواهد شد.  

از وازلین می‌توان به جای نرم‌کننده مو استفاده کرد. نرم‌کننده‌ها اگر بیش از اندازه مصرف شوند یا با پوست سر تماس پیدا کنند ریزش مو را تشدید خواهند کرد. اما می‌توانید مقداری وازلین را به ساقه‌ مو زده و آن را ماساژ دهید. این نرم‌کننده طبیعی موهای شما را براق و خوش‌حالت می‌کند.

وازلین خاصیت مرطوب‌کنندگی نیز دارد. اگر موهایتان پس از شستن حالت وز پیدا می‌کند می‌توانید از وازلین استفاده کنید. وازلین مانند یک مرطوب‌کننده عمل می‌کند و با تامین رطوبت موها از خشکی و وز شدن آنها جلوگیری می‌کند.

ماسک مو با وازلین

برای بهره بردن از فایده های وازلین برای مو بهتر است ماسک آن را تهیه و استفاده کنید. برای تهیه ماسک وازلین، یک سفیده تخم مرغ را هم بزنید سپس یک قاشق سوپخوری وازلین به آن اضافه کرده و کاملا مخلوط کنید. حالا موهای خود را به این ترکیب آغشته کنید و کاملا ماساژ دهید. موهای خود را با کلاه مخصوص بپوشانید و اجازه دهید به مدت ۲۰ دقیقه تا نیم ساعت در این حالت بماند. سپس موها را با استفاده از یک شامپوی ملایم بشویید و خشک کنید.

درمان موخوره با وازلین

یکی از آسیب‌های جدی موهای بلند موخوره یا چند شاخه شدن موها به دلیل خشکی بیش از حد است. معمولا برای از بین بردن موخوره باید مقداری از انتهای ساقه مو را کوتاه کرد. با استفاده از وازلین می‌توانید از ایجاد موخوره جلوگیری کنید. کمی وازلین را با مقداری آب سرد مخلوط کرده و ساقه موها را به این ترکیب آغشته کنید. موها را با یک کلاه بپوشانید و اجازه دهید شب تا صبح در همان حالت بماند. سپس با استفاده از یک شامپوی ملایم موها را شسته و آبکشی کنید. با این کار از ایجاد موخوره جلوگیری می‌کنید.

ممکن است تنها کمی وازلین را به انگشتان خود مالیده و آن را به قسمت انتهایی موها بزنید. با این کار وازلین رطوبت را در موها حفظ کرده و مانع ایجاد موخوره می‌شود.

درمان شوره سر با وازلین

شوره سر یکی از مشکلات شایعی است که بسیاری از افراد از آن شکایت دارند. شوره سر بر اثر خشکی پوست سر ایجاد می‌شود. برای از بین بردن شوره سر می‌توانید پوست سرتان را به مقداری وازلین آغشته کنید و آن را به مدت ۱۵ دقیقه ماساژ دهید. پس از آن سرتان را با یک شامپوی ملایم بشویید. برای کسب نتیجه بهتر چند روز این کار را تکرار کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.